Obchodné podmienky
E-mail: info@gutta.cz
OBSAH
- ÚVODNÉ USTANOVENIA
- UZAVRETIE KÚPNEJ ZMLUVY
- CENA TOVARU, SPÔSOB PLATBY A NÁKLADY SPOJENÉ S DODÁNÍM TOVARU
- DODANIE TOVARU A ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
- VYŠŠIA MOC
- PRÁVA ZO ZODPOVEDNOSTI ZA VADY
- OCHRANA FYZICKÝCH OSÔB V SÚVISLOSTI SO SPRACOVANÍM OSOBNÝCH ÚDAJOV
- RECENZIE ZÁKAZNÍKOV
- DAŇ Z PRIDANEJ HODNOTY
- INFORMÁCIE PRE KUPUJÚCEHO - SPOTREBITEĽA O MOŽNOSTI VYUŽITIA ALTERNATÍVNEHO RIEŠENIA SPOROV
- ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
1.1. Prevádzkovateľom webovej stránky https://www.guttashop.sk/ (ďalej ako „webová stránka“) je spoločnosť Gutta ČR - Praha spol.s r.o. IČ: 25771001 so sídlom: Na dlouhém lánu 41/508, Praha, zapísaná v Obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe, pod sp. zn. 68715.
1.2. Predávajúcim je spoločnosť Gutta ČR - Praha spol.s r.o., so sídlom: Na dlouhém lánu 41/508, Praha, IČ: 25771001, zapísaná v Obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe, pod sp. zn. 68715, (ďalej len „Predávajúci“ alebo aj „Spoločnosť“). Predávajúci je právnická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, alebo osoba konajúca v jej mene alebo na jej účet. Predávajúci je tradičným dodávateľom strešných krytín a izolačných materiálov, ktorý dodáva široký sortiment výrobkov pre stavbu, dom a záhradu.
1.3. Prevádzka Predávajúceho sa nachádza na adrese:
Lotouš 37, Slaný 273 79, Český republika
(ďalej ako ,,Prevádzka“)
1.4. V prípade akýchkoľvek Vašich podnetov, otázok, uplatnenia reklamácie tovaru alebo iných záležitostí týkajúcich sa nášho vzťahu sa môžete na nás obrátiť nasledovne:
telefónne číslo: +421 277 270 088
e-mail: info@gutta.cz
poštová adresa: Lotouš 37, 273 79 Slaný, ČR
dátová schránka: 98wp9yk
1.5. Zákazníkom (budúcim kupujúcim) je každá
i) fyzická osoba nepodnikateľ - spotrebiteľ
alebo
ii)právnická osoba alebo fyzická osoba – podnikateľ ktorá akýmkoľvek spôsobom kontaktuje Predávajúceho s úmyslom kúpy tovaru, ktorý Predávajúci ponúka, alebo ktorá akýmkoľvek spôsobom kontaktuje Predávajúceho s požiadavkou, aby jej Predávajúci predal tovar, ktorý má zaradený v ponuke, s úmyslom kúpy tohto tovaru.
1.6. Za spotrebiteľa sa podľa zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov (ďalej ako „Zákon o ochrane spotrebiteľa“) považuje fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania (ďalej ako „Spotrebiteľ“)
1.7. Podnikateľom podľa zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka je:
- osoba zapísaná v obchodnom registri,
- osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
- osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
- fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
(ďalej ako „Podnikateľ“)
Podnikateľom sa taktiež pre účely týchto všeobecných obchodných podmienok (ďalej ako „VOP“) rozumie ten, kto koná v súlade s predchádzajúcou vetou v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Ak uvedie Kupujúci v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO), týmto berie na vedomie, že pre neho platia pravidlá uvedené v týchto VOP pre Podnikateľov.
1.8. Každý Spotrebiteľ alebo Podnikateľ, ktorý ďalej uvedeným spôsobom uzavrie s Predávajúcim kúpnu zmluvu, ktorej predmetom je prevod vlastníckeho práva k tovaru z Predávajúceho na kupujúceho (ďalej len ako „Zmluva“) sa považuje za Kupujúceho (ďalej len ako „Kupujúci“).
1.9. Zmluvné vzťahy, ktoré vzniknú medzi Predávajúcim a Spotrebiteľom sa budú spravovať týmito VOP, ustanoveniami Občianskeho zákonníka č. 40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov (ďalej ako „Občiansky zákonník“), zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej ako „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) a Zákona o ochrane spotrebiteľa.
1.10. Na zmluvné vzťahy uzatvorené medzi Predávajúcim a Podnikateľom sa vzťahujú ustanovenia VOP a Obchodného zákonníka č. 513/1991 Zb. v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“) ako aj súvisiacich predpisov.
1.11. Zmeny týchto VOP sú pre Zmluvné strany záväzné, ak sa na nich Zmluvné strany dohodli písomne. Odchylné dojednania v Kúpnej zmluve majú prednosť pred znením týchto VOP.
1.12. Používaním webovej stránky a potvrdením objednávky sa má za to, že Kupujúci vyslovil súhlas s týmito VOP.
1.13. Tieto všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.
1.14. Neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP je Reklamačný poriadok, ktorého znenie je uvedené na https://www.guttashop.sk/reklamacny-poriadok/ (ďalej len "Reklamačný poriadok"), ktorý upravuje popis kvality tovaru pri jeho prevzatí, práva z vadného plnenia a postup pri uplatňovaní nárokov Kupujúceho z vadného plnenia. Kupujúci je povinný oboznámiť sa s Reklamačným poriadkom pred objednaním tovaru. Uzatvorením kúpnej zmluvy Kupujúci súhlasí s VOP a Reklamačným poriadkom a potvrdzuje, že sa s nimi riadne oboznámil. V prípade rozporu medzi ustanoveniami VOP a Reklamačným poriadkom týkajúcimi sa nároku z vadného plnenia, majú prednosť ustanovenia Reklamačného poriadku.
2. UZAVRETIE KÚPNEJ ZMLUVY
2.1. Zmluvný vzťah medzi Predávajúcim a kupujúcim - Podnikateľom vzniká spravidla uzavretím samostatnej písomnej rámcovej kúpnej zmluvy (ďalej len "rámcová kúpna zmluva"). Spolupráca medzi Predávajúcim a Podnikateľom bude následne prebiehať formou uzatvárania jednotlivých kúpnych zmlúv, na základe ktorých bude predávajúci dodávať kupujúcemu tovar v rozsahu a za podmienok dohodnutých v jednotlivých kúpnych zmluvách, resp. zmluvný vzťah medzi Predávajúcim a kupujúcim - najmä Spotrebiteľom, vzniká priamo na základe uzatvorenej kúpnej zmluvy, pričom rámcová kúpna zmluva sa v tomto prípade neuzatvára.
2.2. Kupujúci môže urobiť objednávku nasledovnými spôsobmi:
a) písomne e-mailom na adresu objednávky@gutta.cz v pripade podpísanej rámcovej zmluvy,
b) na webovej stránke elektronického obchodu: www.guttashop.cz .
2.3. Kupujúci si môže prostredníctvom webovej stránky objednať akýkoľvek tovar z katalógu tovarov, pri ktorom je uvedené tlačidlo „Do košíka“. Vytvorenie objednávky je podmienené zadaním počtu kusov pri jednotlivom výrobku a potvrdením tlačidlom „Do košíka“. Týmto spôsobom je možné objednať i viacero druhov tovarov, ktoré sa postupne ukladajú tlačidlom „Do košíka“. Na dokončenie objednávky je potrebné kliknúť na symbol „Pokračovať do košíka“ a vyplniť údaje potrebné k vystaveniu účtovných dokladov a zaslaniu tovaru. Ďalej z ponúknutých možností zvolí Kupujúci spôsob dopravy, spôsob platby, udelí súhlas s VOP a vytvorí objednávku kliknutím na tlačidlo „Vytvoriť objednávku“.
2.4. Podmienkou úplnosti a platnosti objednávky je riadne vyplnenie všetkých predpísaných údajov a náležitostí uvedených v objednávkovom formulári. Každá objednávka musí obsahovať nasledovné údaje:
a) identifikačné údaje Kupujúceho (meno a priezvisko, bydlisko, názov alebo obchodné meno, sídlo, miesto podnikania, prípadne IČO), kontaktný e-mail alebo telefónne číslo Kupujúceho,
b) presnú špecifikáciu druhu a množstva tovaru,
c) spôsob a miesto dodania tovaru (osobný odber v Prevádzce Predávajúceho, doprava zabezpečená Predávajúcim a pod.) vrátane jednoznačného určenia oprávnenej osoby na prevzatie tovaru,
d) požadovaný dátum dodania tovaru,
e) číslo objednávky, dátum a podpis objednávky s čitateľným uvedením mena a funkcie podpisujúcej osoby (to neplatí v prípade objednávky prostredníctvom e-shopu).
2.5. V prípade absencie vyššie uvedených údajov nemusí byť objednávka Predávajúcim akceptovaná, prípadne môže Kupujúceho požiadať o doplnenie potrebných údajov.
2.6. Odoslaním objednávky a potvrdením funkcie označenej ako “objednávka s povinnosťou platby”, ktorá predstavuje informáciu o tom, že objednávka vyžaduje platbu za tovar dáva Kupujúci návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy.
2.7. Objednávka bude následne zaregistrovaná v systéme Predávajúceho, o čom bude Kupujúci informovaný e-mailovým oznámením o prijatí objednávky, nakoľko ponuka na webovej stránke má iba informatívny charakter a je platná do vypredania zásob.
2.8. Predávajúci môže až do odoslania oznámenia o prijatí objednávky upresniť dostupnosť daného tovaru, prípadne ďalšie okolnosti, ktoré by mohli ovplyvniť príslušný obchod.
2.9. Kupujúci má právo odoslanú objednávku stornovať oznámením odoslaným na e-mailovú adresu Predávajúceho:
a) objednávky@gutta.cz v pripade podpísanej rámcovej zmluvy,
b) ehop@gutta.cz v pripade objednávky zadané na webovej stránke, a to až do momentu prijatia oznámenia o prijatí objednávky.
2.10. Individuálna kúpna zmluva podľa príslušnej objednávky je uzatvorená okamihom potvrdenia objednávky Predávajúcim, pričom potvrdenie bude vykonané e-mailom. Obsah objednávky je určený potvrdením objednávky, ak nie je ďalej uvedené inak.
2.11. Ak z akéhokoľvek dôvodu nedôjde k uzavretiu kúpnej zmluvy v lehote 10 dní od prijatia platby doručenej Predávajúcemu, Kupujúcemu budú finančné prostriedky bezodkladne vrátené.
2.12. Predávajúci vystaví Kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Predávajúci si vyhradzuje právo odosielania daňového dokladu – faktúry elektronicky prostredníctvom e-mailu.
2.13. V prípade, že Predávajúci nemôže dodať Kupujúcemu všetok tovar uvedený v objednávke z dôvodu jeho vypredania, Predávajúci prerokuje s Kupujúcim prostredníctvom e-mailu (alebo iným vhodným spôsobom) zmenu rozsahu objednávky alebo zmenu termínu dodania.
2.14. Uzavretú kúpnu zmluvu je možné zmeniť alebo zrušiť len na základe dohody zmluvných strán alebo zo zákonných dôvodov, ak nie je ďalej uvedené inak.
2.15. Kupujúci súhlasí s použitím prostriedkov komunikácie na diaľku na účely uzatvorenia kúpnej zmluvy, pričom náklady, ktoré vzniknú Kupujúcemu v súvislosti s použitím týchto prostriedkov komunikácie na diaľku (napr. náklady na internetové pripojenie), znáša Kupujúci.
3. CENA TOVARU, SPÔSOB PLATBY A NÁKLADY SPOJENÉ S DODANÍM TOVARU
3.1. Kúpna cena nezahŕňa náklady na neštandardné balenie tovaru a náklady na doručenie tovaru (poštovné a balné), ktoré znáša v plnom rozsahu Kupujúci podľa zvoleného spôsobu doručenia a platby. Spoločne s kúpnou cenou je Kupujúci povinný uhradiť Predávajúcemu náklady spojené balením a dodaním tovaru ako aj s neštandardným balením v dohodnutej výške v kúpnej zmluve. Ku kúpnej cene sa vždy pripočíta DPH v zákonom stanovenej výške.
3.2. V prípade objednania neštandardného tovaru (t.j. tovaru mimo štandardných hmotností a rozmerov podľa aktuálneho cenníka, napr. prírezov, špeciálne farby, prírezov na mieru) je Predávajúci oprávnený požadovať od Kupujúceho zaplatenie zálohy vo výške celkovej kúpnej ceny pred dodaním tovaru.
3.3. Kupujúci je oprávnený zaplatiť kúpnu cenu podľa kúpnej zmluvy na základe zálohovej faktúry alebo faktúry Predávajúcemu nasledovnými spôsobmi:
a) v hotovosti v Prevádzce Predávajúceho v českých korunách,
b) bezhotovostným prevodom, pričom platba sa považuje za realizovanú pripísaním na bankový účet Predávajúceho.
c) dobierkou u dopravce
3.4. V prípade omeškania Kupujúceho s úhradou kúpnej ceny, je Predávajúci oprávnený požadovať zákonný úrok z omeškania z dlžnej sumy. Okrem povinnosti zaplatiť úrok z omeškania alebo prípadnú zmluvnú pokutu má Predávajúci nárok aj na náhradu škody, ktorá Predávajúcemu vznikne v dôsledku omeškania Kupujúceho.
3.5. Ak faktúra neobsahuje potrebné náležitosti, podľa všeobecne záväzných právnych predpisov alebo ak je vystavená v rozpore s podmienkami dohodnutými v zmluve, je Kupujúci oprávnený vrátiť faktúru Predávajúcemu do 7 dní od jej doručenia na doplnenie, resp. opravu, pričom do času nevystavenia riadnej faktúry nie je Kupujúci v omeškaní s uplatňovaným peňažným nárokom Predávajúceho. V tejto súvislosti je Kupujúci povinný uviesť dôvody vrátenia faktúry na e-mailovú adresu reklamace@gutta.cz.
3.6. Povinnosť Kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu za tovar je splnená okamihom pripísania sumy zodpovedajúcej cene za tovar na účet Predávajúceho alebo okamihom zloženia hotovosti do pokladne Predávajúceho v českých korunách.
3.7. Predávajúci môže Kupujúcemu poskytnúť zľavy alebo rabaty. Na poskytnutie zľavy alebo rabatu nie je priamy nárok.
4. DODANIE TOVARU A ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
4.1. Predávajúci sa zaväzuje splniť svoj záväzok a dodať tovar do siedmich (7) pracovných dní od potvrdenia objednávky, t.j. od uzavretia kúpnej zmluvy, ak nie je dohodnuté inak.
4.2. Možnosti dodania tovaru v súlade s kúpnou zmluvou sú nasledovné:
a) osobný odber v Prevádzce Predávajúceho po prijatí e-mailu o pripravenom tovare,
b) odoslanie tovaru Predávajúcim prostredníctvom dohodnutého dopravcu v rámci Slovenskej republiky,
c) dodanie tovaru priamo Predávajúcim za úhradu, ak to Predávajúci v konkrétnom prípade ponúka.
4.3. Tovar je dodaný Kupujúcemu v okamihu, keď Kupujúci alebo ním poverená osoba prevezme tovar od dopravcu, prípadne ak prevezme tovar v Prevádzce Predávajúceho. V prípade kupujúceho Podnikateľa, ak Predávajúci nie je povinný podľa zmluvy dodať tovar v určitom mieste, uskutočňuje sa dodanie tovaru jeho odovzdaním prvému dopravcovi na prepravu pre kupujúceho - Podnikateľa, ak zmluva určuje odoslanie tovaru Predávajúcim.
4.4. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim Spotrebiteľom okamihom, keď Spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
a) tovary objednané v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
4.5. Prevod vlastníckeho práva na Kupujúceho nastáva v momente úplného zaplatenia kúpnej ceny.
4.6. V prípade dodania tovaru na iné miesto ako do Prevádzkarne Predávajúceho má Predávajúci nárok na úhradu nákladov na dopravu do miesta určenia vo výške podľa podmienok uvedených na webovej stránke: www.guttashop.sk. V prípade neúspešného pokusu o doručenie tovaru má Predávajúci okrem úhrady nákladov na dopravu do miesta určenia nárok aj na náhradu nákladov na spätnú dopravu tovaru vo výške podľa podmienok uvedených na webovej stránke: www.guttashop.sk, a to aj v prípade, ak má Kupujúci nárok na bezplatnú dopravu. Za neúspešný pokus o doručenie tovaru sa považuje situácia, ak Kupujúci tovar neprevezme v mieste dodania, či už z dôvodu neprítomnosti, bezdôvodného odmietnutia prevzatia alebo z iného dôvodu na strane Kupujúceho. Kupujúci uhradí náklady na opätovné doručenie tovaru základe faktúry vystavenej Predávajúcim.
4.7. Pri dodaní tovaru dopravcom, Kupujúci podpisom potvrdí dodací list, prípadne inú prepravnú listinu, ktorá v prípade akýchkoľvek nejasností preukazuje dodanie a prijatie tovaru. Týmto nie je dotknutý článok 4.6 týchto VOP.
4.8. Pri dodaní tovaru je Kupujúci povinný sa preukázať platným dokladom totožnosti. Ak je kupujúcim právnická osoba - Podnikateľ, zástupca právnickej osoby je povinný sa týmto spôsobom identifikovať a je povinný preukázať oprávnenie zastupovať právnickú osobu v predmetnej veci. V prípade nepreukázania totožnosti nie je Predávajúci (resp. dopravca) povinný tovar odovzdať, pričom ide zároveň o porušenie povinnosti na strane Kupujúceho.
4.9. Lehota na dodanie tovaru môže byť zo strany Predávajúceho jednostranne predĺžená v prípade omeškania dodávateľov s dodaním objednaného tovaru. O predĺžení lehoty bude Kupujúci vždy informovaný v dostatočnom predstihu. Dodacia lehota sa predĺži aj o dobu trvania okolností spôsobených vyššou mocou, pre ktoré nie je možné dodanie tovaru v dohodnutej lehote uskutočniť.
4.10. Kupujúci je povinný dodaný tovar pri prevzatí riadne skontrolovať a prípadné rozdiely v množstve a kvalite zapísať do dodacieho listu alebo prepravného listu (ak bol tovar doručený dopravcom) ako aj bezodkladne o tom informovať Predávajúceho e-mailom na reklamace@gutta.cz. Zjavné vady zistené pri preberaní tovaru - napr. poškodený obal - je potrebné taktiež zaznamenať aj priamo v týchto dokladoch.
4.11. Kupujúci je povinný zabezpečiť likvidáciu nevratných obalov tovaru na vlastné náklady.
4.12. Ak má kupujúci – Podnikateľ voči Predávajúcemu splatné finančné záväzky, Predávajúci je oprávnený pozastaviť dodávku tovaru až do úplného uhradenia záväzkov kupujúcim - Podnikateľom, a to aj v prípade vopred potvrdených objednávok alebo kúpnych zmlúv. Počas tohto obdobia nie je Predávajúci v omeškaní s plnením svojich záväzkov. Lehota na dodanie tovaru Predávajúcim, ktorá bola prerušená z vyššie uvedených dôvodov, sa predlžuje o dobu do zaplatenia splatných záväzkov. V prípade, že Kupujúci – Podnikateľ neuhradí svoje splatné záväzky voči Predávajúcemu do 30 dní, je Predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnych zmlúv, pri ktorých došlo k prerušeniu lehoty na dodanie tovaru a od kúpnej zmluvy, pri ktorej je kupujúci – Podnikateľ v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny.
4.13. Kupujúci - Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ustanovením § 7 a nasl. Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku, a to v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, ak si Predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku. Odstúpiť od zmluvy možno aj len vo vzťahu k časti predmetu zmluvy (napr. vo vzťahu k jednému z viacerých objednaných tovarov).
4.14. Formulár pre Spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy na stiahnutie sa nachádza: www.guttashop.sk .
4.15. O uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy je kupujúci - Spotrebiteľ povinný informovať Predávajúceho jednoznačným vyhlásením, napríklad listom zaslaným poštou na adresu Lotouš 37, 273 79 Slaný, ČR, e-mailom: reklamace@gutta.cz alebo akýmkoľvek jednoznačne formulovaným vyhlásením Spotrebiteľa vyjadrujúcim jeho vôľu odstúpiť od zmluvy. Prijatie odstúpenia od kúpnej zmluvy Predávajúci Kupujúcemu – Spotrebiteľovi bezodkladne potvrdí e-mailom.
4.16. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť v deň, keď Spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
a) tovary objednané Kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, odo dňa prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, odo dňa prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c) na základe zmluvy tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, odo dňa prevzatia prvého dodaného tovaru.
4.17. Do 14 dní od uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy je Spotrebiteľ povinný odoslať tovar na adresu Lotouš 37, 273 79 Slaný, ČR a to poštou alebo kuriérskou službou alebo tovar odovzdať osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru v niektorej z Prevádzkarni. Lehota je zachovaná, ak je tovar zaslaný na prepravu najneskôr posledný deň lehoty. Priame náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci - Spotrebiteľ.
4.18. Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Kupujúci - Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
4.19. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak je oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
4.20. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
4.21. Predávajúci je povinný ihneď po prijatí odstúpenia od zmluvy poskytnúť o tom potvrdenie Spotrebiteľovi, ktoré mu bude odoslané e-mailom.
4.22. V súlade s ust. § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku: Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je:
a)poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
b) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
d) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
e) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
g) predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,
h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
i) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
j) predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
k) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
l) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
4.23. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť Spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci je povinný vrátiť Spotrebiteľovi platby podľa predchádzajúcej vety rovnakým spôsobom, aký použil Spotrebiteľ pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo Spotrebiteľa dohodnúť sa s Predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým Spotrebiteľovi nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky. Predávajúci nie je povinný uhradiť Spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si Spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil Spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim. Ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho bol tovar dodaný Spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy a vzhľadom na jeho povahu nie je možné tovar odoslať späť Predávajúcemu poštou, Predávajúci je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na svoje náklady v lehote podľa prvej vety tohto odseku. Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, Predávajúci nie je povinný vrátiť Spotrebiteľovi platby podľa prvej vety tohto odseku pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým Spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť Predávajúcemu, ibaže Predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
4.24. V prípade, ak si Kupujúci objednaný tovar neprevezme, alebo ak by informácie na webovej stránke obsahovali zjavnú chybu v písaní (napr. chybne uvedené ceny, ktoré sú zjavne iné, ako je obvyklá cena pre daný druh tovaru) alebo ak sa objednaný tovar už nevyrába, nedodáva alebo ak ho dodávateľ už nie je schopný dodať za pôvodne dohodnutú cenu je Predávajúci oprávnený od Zmluvy odstúpiť. Predávajúci je oprávnený odstúpiť iba prostredníctvom oznámenia, ktoré bude doručené Kupujúcemu vo forme, v ktorej bolo Kupujúcemu odoslané potvrdenie o prijatej objednávke. Predávajúci je zároveň povinný do 14 dní od odstúpenia od zmluvy vrátiť Kupujúcemu prijaté peňažné prostriedky.
5. VYŠŠIA MOC
5.1. Za okolnosti vyššej moci, ktoré môžu ovplyvniť dohodnuté podmienky plnenia, sa považujú mimoriadne, objektívne neodvrátiteľné okolnosti, ktoré znemožňujú splnenie záväzku podľa jednotlivej kúpnej zmluvy, ktoré nastali po uzavretí kúpnej zmluvy a nemožno ich odvrátiť, ako sú prírodné katastrofy, štrajky, vojna, mobilizácia, povstania, epidémie alebo iné nepredvídateľné a neodvrátiteľné udalosti.
5.2. Zmluvná strana, ktorá je postihnutá udalosťou vyššej moci, je oprávnená odvolávať sa na udalosť vyššej moci v súvislosti s plnením individuálnej kúpnej zmluvy hneď ako nastane za predpokladu, že ju oznámi druhej zmluvnej strane.
5.3. Záväzky zmluvných strán vyplývajúce z individuálnej kúpnej zmluvy (vrátane lehoty na dodanie tovaru) sa dočasne pozastavujú počas trvania udalosti vyššej moci.
6. PRÁVA ZO ZODPOVEDNOSTI ZA VADY
6.1. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho – Podnikateľa v čase, keď prevezme tovar od Predávajúceho, alebo ak tak neurobí včas, v čase, keď mu Predávajúci umožní nakladať s tovarom a Podnikateľ poruší zmluvu tým, že tovar neprevezme. Ak je Predávajúci povinný podľa zmluvy odovzdať tovar dopravcovi v určitom mieste na prepravu tovaru Podnikateľovi, prechádza na Podnikateľa nebezpečenstvo škody na tovare jeho odovzdaním dopravcovi v tomto mieste. Ak kúpna zmluva zahŕňa povinnosť Predávajúceho odoslať tovar, ale Predávajúci nie je povinný odovzdať tovar dopravcovi v určitom mieste, prechádza nebezpečenstvo škody na tovare na Podnikateľa, keď sa tovar odovzdá prvému dopravcovi na prepravu do miesta určenia.
6.2. Ak je kupujúcim Spotrebiteľ, prechádza nebezpečenstvo škody na tovare na Spotrebiteľa okamihom prevzatia tovaru kupujúcim - Spotrebiteľom.
6.3. Kupujúci je povinný tovar riadne používať a spracúvať v súlade s podmienkami skladovania a trvanlivosti tovaru a zaobchádzať s ním obvyklým spôsobom v súlade s pokynmi výrobcu. Reklamácie vád spôsobených nedodržaním týchto podmienok nie je možné uznať.
6.4. Ak kupujúci - Podnikateľ predáva tovar svojim zákazníkom, zaväzuje sa prezentovať tovar v súlade s dokumentáciou k tovaru, ktorú obdržal od Predávajúceho, informovať svojich zákazníkov o kvalite a vlastnostiach tovaru podľa popisu Predávajúceho a výrobcu. Kupujúci – Podnikateľ sa zaväzuje informovať svojich zákazníkov o dobe trvanlivosti tovaru a o podmienkach prepravy a skladovania.
6.5. Práva a povinnosti zmluvných strán v súvislosti s nárokmi z vadného plnenia sa riadia najmä ustanoveniami Občianskeho zákonníka a Reklamačného poriadku.
6.6. Predávajúci je povinný dodať Kupujúcemu tovar bez vád. Ak je plnenie vadné, má Kupujúci práva z vadného plnenia.
6.7. Právo Kupujúceho z vadného plnenia sa zakladá na vade, ktorú má tovar v čase prechodu nebezpečenstva škody na Kupujúceho, a to aj vtedy, ak sa stane zjavnou neskôr. Právo Kupujúceho zakladá aj neskôr vzniknutá vada, ktorá vznikla porušením povinnosti Predávajúceho. Táto lehota neplynie po dobu, počas ktorej Kupujúci nemôže vec používať, ak vadu oprávnene reklamoval.
6.8. Kupujúci je povinný oznámiť Predávajúcemu každú zistenú vadu vrátane skrytej vady bez zbytočného odkladu, keď ju mal a mohol zistiť. Kupujúci - Spotrebiteľ môže reklamovať vadu, ktorá sa prejaví v priebehu 24 mesiacov od prevzatia tovaru.
6.9. Predávajúci nezodpovedá za vady, ktoré vznikli v dôsledku bežného opotrebenia alebo nedodržania návodu na použitie alebo podmienok inštalácie. Kupujúci je povinný sa vždy pred prvým použitím tovaru oboznámiť s návodom na použitie a podmienkami montáže.
6.10. Kupujúcemu nevzniká právo z vadného plnenia, ak Kupujúci pred prevzatím tovaru vedel, že tovar má vady, alebo ak Kupujúci vadu sám spôsobil.
6.11. Kvalita tovaru pri prevzatí, nároky Kupujúceho z vadného plnenia, ako aj podrobný postup pri uplatňovaní nárokov Kupujúceho z vadného plnenia (reklamácie) sú uvedené v Reklamačnom poriadku, ktorého aktuálne znenie je zverejnené na https://www.guttashop.sk/reklamacny-poriadok/ .
6.12. Záruka na tovar je 24 mesiacov od prevzatia tovaru Kupujúcim, ak nie je určená pre konkrétny tovar iná záručná doba v kúpnej zmluve, v záručnom liste alebo na obale tovaru (doba použiteľnosti). Dĺžka záruky sa riadi kúpnou zmluvou, záručným listom alebo dobou trvanlivosti uvedenou na obale tovaru.
6.13. Ak nie je uvedené inak, kupujúci má v prípade uplatnenia zákonnej záruky právo na opravu tovaru, výmenu tovaru (prípadne súčiastky), právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy. Na záruku a reklamáciu sa primerane vzťahujú ustanovenia týkajúce sa Reklamačného poriadku.
7. OCHRANA FYZICKÝCH OSÔB V SÚVISLOSTI SO SPRACOVANÍM OSOBNÝCH ÚDAJOV
7.1. Informácie o kupujúcich (ktorí sú fyzickými osobami) sú uchovávané najmä v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len "GDPR") v spojení so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v aktuálnom znení.
7.2. Predávajúci bude vykonávať spracúvanie osobných údajov v rozsahu nevyhnutnom na plnenie Rámcovej kúpnej zmluvy a/alebo jednotlivých Kúpnych zmlúv (resp. na realizáciu opatrení prijatých pred uzatvorením takejto zmluvy) a bude vykonávať aj spracúvanie osobných údajov nevyhnutných na plnenie zákonných povinností Predávajúceho ako aj spracúvanie na marketingové účely.
7.3. Ďalšie informácie o tom, ako je nakladané s osobnými údajmi, sú uvedené v Ochrane osobných údajov, ktorá je dostupná: www.guttashop.sk .
8. RECENZIE ZÁKAZNÍKOV
8.1. Predávajúci v e-shope Guttashop.sk neoveruje zákaznícke recenzie, ktoré sú uvedené pri produktoch, t.j. nezabezpečuje, že zverejnená recenzia pochádza od zákazníka, ktorý produkt skutočne používal alebo zakúpil.
8.2. Zákaznícke recenzie (produktov Predávajúceho) na serveroch Heureka.sk a google.com sú overované podľa podmienok týchto platforiem.
9. DAŇ Z PRIDANEJ HODNOTY
9.1. Kupujúci - Podnikateľ, ktorý je platiteľom DPH, vyhlasuje, že:
a) nie je nespoľahlivým subjektom v zmysle § 53d zákona č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov a v súlade s ustanovením § 69 odsek 14 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o dani z pridanej hodnoty“),
b) bankový účet Podnikateľa, na ktorý bude Predávajúci prípadne realizovať platby v súvislosti s Kúpnou zmluvou, je a bude účtom, ktorý je fiat v registri bankových účtov platiteľov DPH;
c) neexistujú dôvody, na základe ktorých by Predávajúcemu vznikla alebo mohla vzniknúť povinnosť uhradiť Podnikateľovi DPH účtovanú Predávajúcim.
9.2. Predávajúci je oprávnený zadržať sumu DPH z akejkoľvek faktúry vystavenej Podnikateľom v súvislosti so Zmluvami a VOP a uhradiť príslušnú platbu Podnikateľovi bez takto zadržanej sumy DPH, a to najmä v nasledujúcich prípadoch:
a) Podnikateľ sa stane nespoľahlivým subjektom; alebo
b) Podnikateľ požiada o vykonanie transakcie na iný bankový účet, ako je účet uvedený v registri.
10. INFORMÁCIA PRE KUPUJÚCEHO - SPOTREBITELA O MOŽNOSTI VYUŽITIA ALTERNATÍVNEHO REIŠENIA SPOROV
10.1. Spory medzi Predávajúcim a Spotrebiteľom je možné riešiť mimosúdnou cestou. V tomto prípade sa Spotrebiteľ môže obrátiť na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorým je: Slovenská obchodná inšpekcia, ústredný inšpektorát, odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, Bajkalská 21/A, p. p. 29, 827 99 Bratislava 27, e-mail: ars@soi.sk, adr@soi.sk https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
10.2. Zároveň sa Spotrebiteľ môže rozhodnúť aj pre riešenie sporov online na platforme, ktorá je zriadená Európskou komisiou na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
10.3. Ak by vzťah, ktorý vznikol na základe kúpnej zmluvy, obsahoval zahraničný prvok, vzťah medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa bude riadiť slovenským právom.
11. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
11.1. Odchylné ustanovenia v rámcovej kúpnej zmluve a individuálnej kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto VOP. Odchylné ustanovenia v individuálnej kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami rámcovej kúpnej zmluvy. Ustanovenia VOP sú neoddeliteľnou súčasťou každej rámcovej kúpnej zmluvy, a teda aj individuálnej kúpnej zmluvy, alebo sú aj na internetovej stránke Predávajúceho: https://www.guttashop.sk/ .
11.2. Predávajúci je oprávnený tieto VOP jednostranne meniť a dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas platnosti predchádzajúceho znenia VOP. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto VOP je splnená umiestnením na internetovej stránke Predávajúceho.
11.3. Kupujúci potvrdzuje, že bol Predávajúcim informovaný o podmienkach spracúvania osobných údajov podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (GDPR) a podľa Zákona o ochrane osobných údajov.
11.4. Nákupom na webovej stránke Predávajúceho kupujúci súhlasí so zasielaním obchodných oznámení.
11.5. Ak niektoré ustanovenie VOP je alebo sa stane neplatným alebo neúčinným, neplatné ustanovenie sa nahradí ustanovením, ktorého význam sa čo najviac približuje neplatnému ustanoveniu. Neplatnosť alebo neúčinnosť jedného ustanovenia nemá vplyv na platnosť ostatných ustanovení.
11.6. Vzťahy a prípadné spory vyplývajúce z uzatvorenej rámcovej kúpnej zmluvy a/alebo jednotlivých kúpnych zmlúv budú riešené výlučne podľa práva Slovenskej republiky slovenskými súdmi.
11.7. Kúpna zmluva sa uzatvára vždy v slovenskom jazyku.
11.8. Súčasťou týchto VOP sú tiež Formulár na reklamáciu a Formulár na odstúpenie od zmluvy.
11.9. Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy a sú platné a účinné od 08.01.2024.
V Praze dňa 8.1.2024
Robin Schaller - generálny riaditeľ