Reklamačný poriadok
- ÚVODNÉ USTANOVENIA
- ZÁRUČNÁ DOBA
- AKOSŤ TOVARU
- PRÁVA Z VADNÉHO PLNENIA - PODNIKATEL'A
- PRÁVA Z VADNÉHO PLNENIA - SPOTREBITEL'A
- PODMIENKY A POSTUP PRI VYBAVOVANÍ REKLAMÁCIE
- ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
1.1. Predávajúcim je spoločnosť Gutta ČR - Praha spol.s r.o., so sídlom: Na dlouhém lánu 41/508, Praha, IČ: 25771001, zapísaná v Obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe, pod sp. zn. 68715, (ďalej len „Predávajúci“). Predávajúci je právnická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, alebo osoba konajúca v jej mene alebo na jej účet. Predávajúci je tradičným dodávateľom strešných krytín a izolačných materiálov, ktorý dodáva široký sortiment výrobkov pre stavbu, dom a záhradu.
1.2. Prevádzka Predávajúceho sa nachádza na adrese:
Lotouš 37, Slaný 273 79, Česká republika
(ďalej ako „Prevádzka“)
1.3. V prípade akýchkoľvek Vašich podnetov, otázok, uplatnenia reklamácie tovaru alebo iných záležitostí týkajúcich sa nášho vzťahu sa môžete na nás obrátiť nasledovne:
telefónne číslo: +421 277 270 088
e-mail: reklamace@gutta.cz
poštová adresa: Lotouš 37, 273 79 Slaný, ČR
dátová schránka: 98wp9yk
1.4. Tento reklamačný poriadok Predávajúceho (ďalej len ako "Reklamačný poriadok") je platný pre nákup tovaru od Predávajúceho a upravuje práva a povinnosti medzi spoločnosťou ako Predávajúcim a zákazníkom ako Kupujúcim.
1.5. Zákazníkom (budúcim kupujúcim) je každá
i) fyzická osoba nepodnikateľ - spotrebiteľ
alebo
ii) právnická osoba alebo fyzická osoba – podnikateľ ktorá akýmkoľvek spôsobom kontaktuje Predávajúceho s úmyslom kúpy tovaru, ktorý Predávajúci ponúka, alebo ktorá akýmkoľvek spôsobom kontaktuje Predávajúceho s požiadavkou, aby jej Predávajúci predal tovar, ktorý má zaradený v ponuke, s úmyslom kúpy tohto tovaru.
1.6. Za spotrebiteľa sa podľa zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov v znení neskorších (ďalej ako „Zákon o ochrane spotrebiteľa“) považuje fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania (ďalej ako „Spotrebiteľ“).
1.7. Podnikateľom podľa zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka je:
- osoba zapísaná v obchodnom registri,
- osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
- osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
- fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
(ďalej ako „Podnikateľ“)
Podnikateľom sa taktiež pre účely tohto Reklamačného poriadku rozumie ten, kto koná v súlade s predchádzajúcou vetou v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Ak uvedie Kupujúci v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO), týmto berie na vedomie, že pre neho platia pravidlá uvedené vo VOP a v tomto Reklamačnom poriadku pre Podnikateľov.
1.8. Každý Spotrebiteľ alebo Podnikateľ, ktorý ďalej uvedeným spôsobom uzavrie s Predávajúcim kúpnu zmluvu, ktorej predmetom je prevod vlastníckeho práva k tovaru z Predávajúceho na Kupujúceho (ďalej len ako „Zmluva“) sa považuje za Kupujúceho (ďalej len ako „Kupujúci“).
1.9. Reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník (ďalej len ako "Občiansky zákonník") a zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov (ďalej len "zákon o ochrane spotrebiteľa"), zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej ako „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) a vzťahuje sa na spotrebný tovar (ďalej len "tovar"), pri ktorom sú záručnej dobe uplatňované práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady (ďalej len "reklamácie"), a vzťahuje sa na všetky prípady predaja tovaru Predávajúceho v prípadoch, keď je kupujúcim Podnikateľ alebo aj Spotrebitel´.
1.10. Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok predávajúceho (ďalej len "VOP"). Kupujúci je povinný oboznámiť sa s Reklamačným poriadkom a VOP pred objednaním tovaru. Uzatvorením kúpnej zmluvy kupujúci súhlasí s VOP a týmto Reklamačným poriadkom a potvrdzuje, že sa s nimi riadne oboznámil.
1.11. Informácie o kvalite výrobkov (tovaru), podmienkach ich skladovania a manipulácie s nimi sú spravidla súčasťou výrobkov (tovaru) alebo sú k dispozícii na stiahnutie na webovej stránke Predávajúceho
https://www.guttashop.sk/ .
2. ZÁRUČNÁ DOBA
2.1. Záruka na tovar je 24 mesiacov od prevzatia tovaru Kupujúcim, ak nie je určená pre konkrétny tovar iná záručná doba v kúpnej zmluve, v záručnom liste alebo na obale tovaru (doba použiteľnosti). Dĺžka záruky sa riadi kúpnou zmluvou, záručným listom alebo dobou trvanlivosti uvedenou na obale tovaru.
3. AKOSŤ TOVARU
3.1. Ak Kupujúci prevezme tovar, je povinný skontrolovať jeho vlastnosti a množstvo. Pri prevzatí od dopravcu je Kupujúci povinný riadne a starostlivo skontrolovať stav zásielky (najmä počet balení, neporušenosť alebo poškodenie obalu) podľa dodacieho alebo prepravného listu. Následne po prevzatí tovaru je Kupujúci povinný presvedčiť sa o vlastnostiach a množstve zakúpeného tovaru.
3.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho – Podnikateľa v čase, keď prevezme tovar od Predávajúceho, alebo ak tak neurobí včas, v čase, keď mu Predávajúci umožní nakladať s tovarom a Podnikateľ poruší zmluvu tým, že tovar neprevezme. Ak je Predávajúci povinný podľa zmluvy odovzdať tovar dopravcovi v určitom mieste na prepravu tovaru Podnikateľovi, prechádza na Podnikateľa nebezpečenstvo škody na tovare jeho odovzdaním dopravcovi v tomto mieste. Ak kúpna zmluva zahŕňa povinnosť Predávajúceho odoslať tovar, ale Predávajúci nie je povinný odovzdať tovar dopravcovi v určitom mieste, prechádza nebezpečenstvo škody na tovare na Podnikateľa, keď sa tovar odovzdá prvému dopravcovi na prepravu do miesta určenia.
3.3. Ak je kupujúcim Spotrebiteľ, prechádza nebezpečenstvo škody na tovare na Spotrebiteľa okamihom prevzatia tovaru kupujúcim - Spotrebiteľom.
3.4. Kupujúci je povinný tovar riadne používať a spracovať v súlade s podmienkami skladovania a trvanlivosti tovaru, inštalovať, používať a udržiavať ho obvyklým spôsobom v súlade s pokynmi výrobcu. Reklamácie vád spôsobených nedodržaním týchto podmienok nie je možné uznať.
3.5. Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu za to, že tovar je pri prevzatí bez vád, t. j. zodpovedá Kúpnej zmluve. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá Predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).
3.6. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu – Spotrebiteľovi najmä za to, že v čase prevzatia tovaru kupujúcim:
a) tovar zodpovedá dohodnutému popisu, druhu a množstvu, ako aj kvalite, funkčnosti, kompatibilite, interoperabilite a iným dohodnutým vlastnostiam,
b) tovar je vhodný na účel, na ktorý ho Spotrebiteľ požaduje a s ktorým Predávajúci súhlasil,
c) tovar je dodaný s dohodnutým príslušenstvom a návodom na použitie vrátane návodu na montáž alebo inštaláciu,
d) tovar je vhodný na účel, na ktorý sa tovar tohto druhu bežne používa, a to aj s ohľadom na práva tretích osôb, právne predpisy, technické normy alebo kódexy postupov v danom odvetví, ak neexistujú technické normy,
e) tovar zodpovedá svojím množstvom, kvalitou a inými vlastnosťami vrátane trvanlivosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti obvyklým vlastnostiam tovaru rovnakého druhu, ktoré môže Spotrebiteľ odôvodnene očakávať, a to aj vzhľadom na verejné vyhlásenia Predávajúceho alebo inej osoby v tom istom zmluvnom reťazci, najmä na reklamu alebo označenie; Predávajúci nie je viazaný verejným vyhlásením, ak preukáže, že o ňom nevedel alebo že bolo v čase uzavretia kúpnej zmluvy upravené aspoň porovnateľným spôsobom, ako bolo urobené, alebo že nemohlo ovplyvniť rozhodnutie o kúpe,
f) tovar sa dodáva s príslušenstvom vrátane obalu, návodu na montáž a iných návodov na použitie, ktoré môže kupujúci odôvodnene očakávať,
g) tovar zodpovedá svojou kvalitou alebo spracovaním vzorke alebo exempláru, ktorý Predávajúci poskytol Spotrebiteľovi pred uzavretím zmluvy.
Písmená d) až g) sa neuplatňujú, ak Predávajúci pred uzavretím zmluvy výslovne upozornil kupujúceho - Spotrebiteľa, že niektorá vlastnosť tovaru sa líši, a kupujúci - Spotrebiteľ s tým pri uzavretí zmluvy výslovne súhlasil.
3.7. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru spôsobené:
a) používaním tovaru v rozpore s podmienkami stanovenými pre jednotlivé tovary,
b) nesprávnou inštaláciou, nesprávnou manipuláciou, prevádzkou, nesprávnym skladovaním, nedodržaním technologických pokynov výrobcu pri aplikácii alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
c) nekvalifikovaným zásahom alebo zmenou parametrov, úpravou zo strany Kupujúceho (ohyby, nátery, rezy a pod.),
d) prírodné živly (krupobitie, tornádo, povodeň),
e) zásahom tretej strany,
f) drobné odchýlky, ktoré nemajú vplyv na zamýšľané použitie (farebný odtieň, štruktúra povrchu atď.),
g) ak Kupujúci sám spôsobil vadu.
3.8. Predávajúci ďalej nezodpovedá za vady tovaru spôsobené bežným opotrebením a za vady tovaru predávaného za nižšiu cenu spôsobené vadou, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá a na ktorú bol Kupujúci predávajúcim výslovne upozornený. V prípade použitého tovaru sa za vadu nepovažuje opotrebenie zodpovedajúce miere predchádzajúceho používania tovaru.
4. PRÁVA Z VADNÉHO PLNENIA - PODNIKATEĽA
4.1. Právo kupujúceho – Podnikateľa z vadného plnenia sa zakladá na vade, ktorú má vec v čase prechodu nebezpečenstva škody na Podnikateľa, aj keď sa prejaví neskôr. Právo Podnikateľa zakladá aj neskôr vzniknutá vada, ktorú predávajúci spôsobil porušením svojej povinnosti.
4.2. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Podnikateľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
4.3. Podnikateľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
4.4. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to Podnikateľovi nespôsobí závažné ťažkosti.
4.5. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má Podnikateľ právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Podnikateľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Podnikateľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
4.6. Podnikateľ je povinný pri oznámení vady alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady oznámiť Predávajúcemu, ktoré právo si zvolil. Podnikateľ nemôže zmeniť vykonanú voľbu bez súhlasu Predávajúceho; to neplatí, ak Podnikateľ požadoval odstránenie vady, ktorá sa ukáže ako neodstrániteľná. Ak Predávajúci neodstráni vady v primeranej lehote alebo oznámi Podnikateľovi, že vady neodstráni, môže Podnikateľ namiesto odstránenia vady požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže od zmluvy odstúpiť. Ak Podnikateľ neuplatní svoje právo včas, má práva ako v prípade porušenia zmluvy, ktoré je nepodstatné.
4.7. Pokiaľ Podnikateľ neuplatní právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy, môže Predávajúci dodať to, čo chýba, alebo odstrániť právnu vadu. Ostatné vady môže Predávajúci odstrániť podľa svojej voľby opravou tovaru alebo dodaním nového tovaru; táto voľba nesmie Podnikateľovi spôsobiť neprimerané náklady.
4.8. Ak Predávajúci neodstráni alebo odmietne odstrániť vadu včas, Podnikateľ môže požadovať zníženie kúpnej ceny alebo môže od zmluvy odstúpiť. Kupujúci nemôže zmeniť uskutočnený výber (spôsob) bez súhlasu Predávajúceho.
4.9. Ak bol vadný tovar predaný ako použitý alebo bol predaný so zľavou, ktorá odráža jeho nižšiu kvalitu v čase predaja, má Podnikateľ namiesto práva na výmenu tovaru právo na primeranú zľavu.
4.10. Podnikateľ má právo na dodanie nového tovaru alebo výmenu súčiastky aj v prípade odstrániteľnej vady, ak Podnikateľ nemôže tovar riadne užívať pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád. V tomto prípade má Podnikateľ tiež právo odstúpiť od kúpnej zmluvy. Za opätovné vyskytnutie sa vady po oprave sa považuje tá istá vada, ktorá už bola počas záručnej doby minimálne dvakrát odstránená a ktorá sa vyskytne znova. Ak bol tovar pred uplatnením reklamácie opravovaný najmenej trikrát pre rôzne odstrániteľné vady, považuje sa za tovar s väčším počtom vád.
4.11. V prípade odstúpenia od zmluvy je Podnikateľ povinný vrátiť Predávajúcemu kompletný tovar vrátane všetkého príslušenstva. Právo na vrátenie ceny tovaru vzniká Podnikateľovi až po odovzdaní tovaru Predávajúcemu.
5. PRÁVA Z VADNÉHO PLNENIA - SPOTREBITEĽA
5.1. Právo Spotrebiteľa z vadného plnenia sa zakladá na vade, ktorú má vec v čase prechodu nebezpečenstva škody na Spotrebiteľa, aj keď sa prejaví neskôr. Právo Spotrebiteľa zakladá aj neskôr vzniknutá vada, ktorú predávajúci spôsobil porušením svojej povinnosti.
5.2. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
5.3. Spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
5.4. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to Spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti.
5.5. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má Spotrebiteľ právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
5.6. Ak Spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy, Predávajúci vráti Spotrebiteľovi kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po tom, čo mu tovar doručí alebo čo Spotrebiteľ preukáže, že tovar odoslal.
6. PODMIENKY A POSTUP PRI VYBAVOVANÍ REKLAMÁCIE
6.1. Reklamáciu uplatní Kupujúci u Predávajúceho nasledovne:
a) e-mailom na adresu reklamace@gutta.cz (je potrebné uviesť číslo daňového dokladu alebo iného dokladu o kúpe tovaru, uviesť popis reklamovanej vady a fotografie chybného tovaru), tento spôsob reklamácie je potrebné uplatniť vždy pri tovare zakúpenom prostredníctvom e-shopu,
b) Vyplnením online formulára na webovej stránke: www.guttashop.sk ,
c) Prostredníctvom prepravnej služby alebo osobne na adrese Prevádzkarne: Gutta spol. s r.o., Lotouš 37, 273 79 Slaný, a to po predchádzajúcej telefonickej dohode na telefónnom čísle: +420 312 666 212),
d) Kupujúci – Spotrebiteľ na Prevádzkarni Predávajúceho, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávané výrobky alebo poskytované služby, alebo u určenej osoby, ktorá je povinná reklamáciu vybaviť.
6.2. Pri uplatňovaní reklamácie je Kupujúci povinný predložiť doklad o kúpe tovaru (faktúru), záručný list a písomne oznámiť podstatu vady tovaru. Za účelom vybavenia reklamácie je povinný zaslať Predávajúcemu reklamovaný tovar spolu s príslušenstvom. Kupujúci je zároveň povinný uskutočniť všetky úkony potrebné na ochranu tovaru pred poškodením počas prepravy. Tovar zaslaný na dobierku Predávajúci neprevezme - bude Kupujúcemu vrátený. Predávajúci odporúča Tovar Kupujúcemu poistiť. Odo dňa prevzatia reklamovaného tovaru, až do dňa oznámenia výsledku reklamácie Kupujúcemu záručná doba neplynie. O uplatnení reklamácie vydá Predávajúci Kupujúcemu potvrdenie, ktoré mu bude doručené na e-mailovú adresu uvedenú vo formulári „Uplatnenie reklamácie“.
6.3. Pred odoslaním tovaru k reklamácii je Kupujúci povinný vyplniť reklamačný formulár „Uplatnenie reklamácie“ dostupný na https://www.guttashop.cz/zadat-reklamaci/ k bližšej identifikácii chyby na reklamovanom tovare, a tým začať reklamačné konanie. Na vybavovanie reklamácií je Kupujúci povinný postupovať podľa tohto Reklamačného poriadku a VOP.
6.4. Kupujúci – Spotrebiteľ odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ustanovením § 18 odsek 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa.
6.5. V prípade zistenia vady tovaru je Kupujúci povinný u Predávajúceho uplatniť reklamáciu bezodkladne a tovar ďalej nepoužívať. Akékoľvek ďalšie používanie tovaru môže spôsobiť prehĺbenie vady, znehodnotenie tovaru môže byť dôvodom na zamietnutie reklamácie.
6.6. Oprávnenosť reklamácie je oprávnený posúdiť obchodný zástupca predávajúceho, reklamačné oddelenie predávajúceho alebo nezávislý posudzovateľ.
6.7. Predávajúci je povinný vydať Kupujúcemu písomné potvrdenie o tom, kedy Kupujúci právo reklamácie uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie Kupujúci požaduje, vrátane adresy predajne, na ktorú je Kupujúci povinný reklamovaný tovar doručiť, v prípade tovaru zakúpeného prostredníctvom e-shopu (ďalej len "reklamačný protokol"). Ak Kupujúci v rámci reklamácie zaslal tovar Predávajúcemu prepravnou službou, reklamačný protokol bude Kupujúcemu doručený e-mailom.
6.8. Kupujúci je povinný pri uplatnení reklamácie odovzdať tovar čistý v súlade s hygienickými predpismi a všeobecnými hygienickými zásadami, vrátane všetkých súčastí a príslušenstva. Predávajúci má právo odmietnuť prijatie tovaru na reklamáciu v prípadoch, ak je tovar a/alebo jeho súčasti znečistený alebo nespĺňa základné požiadavky na hygienicky bezpečné odovzdanie tovaru na reklamáciu.
6.9. Kupujúci je povinný v prípade potreby umožniť kontrolu tovaru pred jeho demontážou za účelom posúdenia, či bol dodržaný záväzný návod na montáž predmetného tovaru vydaný výrobcom tovaru. Okrem toho si Predávajúci vyhradzuje právo na nezávislé prešetrenie okolností vzniku vady, a to vrátane obhliadky.
6.10. Tovar predložený na reklamáciu bude preskúšaný len pre vadu, ktorú kupujúci uviedol v reklamačnom formulári, v priloženom popisnom liste vady. Predávajúci odporúča písomnú formu uvedenia vady, ktorou sa rozumie aj elektronická komunikácia.
6.11. V prípade reklamácie materiálu dosky je Kupujúci povinný poskytnúť vzorku poškodenej dosky na laboratórne záťažové skúšky (veľkosť vzorky min. 20 x 30 cm). Bez poskytnutia vzorky nie sú splnené podmienky reklamácie (nie je možné vykonať laboratórne skúšky, a teda posúdiť oprávnenosť reklamácie) a reklamácia bude zamietnutá. Poskytnutá vzorka je nevratná, pretože sa môže počas testovania úplne zničiť.
6.12. Na základe uplatnených nárokov Kupujúceho je Predávajúci povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr, vybavenie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Lehoty na vybavenie reklamácie začínajú plynúť až odo dňa prevzatia predmetu reklamácie, ak nebol predložený pri uplatnení reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Kupujúci právo od zmluvy odstúpiť, alebo má právo na výmenu výrobku za nový.
6.13. Predávajúci je povinný Kupujúcemu Spotrebiteľovi o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie, ak lehota na jej vybavenie začala plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim.
6.14. Ak si kupujúci – Spotrebiteľ reklamáciu Tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, Predávajúci môže vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od Kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný Kupujúcemu poskytnúť kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
6.15. Ak si kupujúci – Spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a bola mu zamietnutá, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môžete zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady, znáša Predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak sa odborným posúdením preukáže zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže si Kupujúci reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný Kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa opätovného uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Opätovne uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť. Zoznam znalcov na odborné posúdenie je k dispozícii na stránke MS SR: https://obcan.justice.sk/infosud-registre/-/isu-registre/zoznam/znalec .
6.16. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať Spotrebiteľovi písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie, ak lehota na jej vybavenie začala plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim.
6.17. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
6.18. Ak nie je oprava alebo výmena tovaru možná, na základe odstúpenia od zmluvy môže Kupujúci požadovať vrátenie kúpnej ceny v plnej výške.
6.19. Kupujúci nemôže reklamovať zľavnený tovar z dôvodu, pre ktorý je daný tovar zľavnený.
7. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
7.1. Práva a povinnosti zmluvných strán neupravené týmto Reklamačným poriadkom, VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa a Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku ako aj súvisiacimi právnymi predpismi.
7.2. Ak niektoré ustanovenie Reklamačného poriadku je alebo sa stane neplatným alebo neúčinným, neplatné ustanovenie sa nahradí ustanovením, ktorého význam sa čo najviac približuje neplatnému ustanoveniu. Neplatnosť alebo neúčinnosť jedného ustanovenia nemá vplyv na platnosť ostatných ustanovení.
7.3. Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný od 08.01.2024